Rahsia Akaun 1 KWSP/EPF Anda...

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera / Salam 1 Malaysia,

Kawan2 yang dihormati, sebelum saya memulakan perbincangan ini dengan lebih panjang dan mendalam, saya nak bertanya kepada kawan2.... Adakah anda penjawat awam atau pekerja kolar biru.... atau kolar putih.... sektor swasta??.....

Andainya anda adalah pekerja sektor swasta, sudah pastinya anda sedang mencarum di KWSP/EPF.  Di KWSP, kita memiliki Akaun 1, yang tidak boleh dikeluarkan sehingga kita berumur 55 tahun.... dan Akaun 2 yang boleh dikeluarkan untuk tujuan perubatan, membeli aset seperti rumah dan emas, dan sebagainya.

Saya ingin membawa perhatian anda kepada Akaun 1 KWSP kerana akaun ini unik.  Anda tidak dibenarkan untuk mengeluarkan simpanan di Akaun 1 ini, TETAPI.... anda dibenarkan untuk melaburkan simpanan di dalam akaun ini untuk dilaburkan dalam Unit Amanah.  Tujuannya adalah untuk mengGANDAkan simpanan Akaun 1 anda.

"Apa maksud mengGANDAkan simpanan Akaun 1 EPF tu En. Hakim???", seorang potential client bertanya kepada saya.

"Mudah saja En. Shahril, berapa agaknya baki dalam Akaun 1 tuan?", tanya saya.

"Sekitar RM200 ribu kot.... ", jawab beliau.

"Katakan menjelang umur 55 tahun simpanan Akaun 1 En. Shahril adalah RM500 ribu....", terang saya.

"Ok... then??", tanya beliau.

"Percayakah En. Shahril kalau saya katakan dengan pelaburan dan perancangan yang betul, saya selaku konsultan boleh membantu En. Shahril menggandakan simpanan tersebut kepada RM1 juta???", terang saya sambil tersenyum.

"SERIOUSLY???", bulat mata beliau seakan tak percaya.

"Yes, Sir..... it can be done". jawab saya.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut.... Saya boleh Lukis-lukis.... conteng-conteng atas kertas menunjukkan segala pengiraan dan analisis kalkulatif yang membolehkan anda menjadi jutawan, membeli banglo mewah dan memandu BMW 7 series tersebut...


Sekian.




Yang Benar,


-Hakim Unit Trust Consultant-





Comments

Popular Posts