Hmm... betul ke Robot tu berkesan?

Salam Semua Traders,

   Hmm... persoalan yang menarik jika ditanya... adakah betul forex robot tu berkesan?... kalau betul berkesan... berapa ramai jutawan yang dah dicipta oleh forex robot tu?.... Jawapannya ramai...  Tp kita x tau sbb mereka yg dah berjaya takkan berkongsi 100% rahsia kejayaan mereka.  

   Pada pendapat saya... memang la betul forex robot boleh membantu dalam forex trade... tapi ada juga ketikanya di mana forex robot tak berjaya membantu... kenapa forex robot gagal? 

    Walaupun saya dah trade forex sejak 2007 lg... Saya mula bermain dgn forex robot sejak 2013. PM Miswan di UTHM yg mula memperkenalkan kepada saya keindahan dan keunikan fkrex robot. Menurut beliau ada sebuah robot yg dicipta oleh blogger milosuam berjaya mencapai nilai $10 juta dgn bermula dari $1000. Bermula dari situ saya kagum dan saya mula mempelajari pembinaan robot forex. 

Kini forex telah diharamkan oleh majlis fatwa kebangsaan. Bertahun kajian saya dlm bidang forex ni juga turut sama support argument yg membawa kepada pengharaman forex.  Forex terlalu volatile dan sukar dijangka pergerakannya.  $300 trilion terapung setiap hari dgn pelabur korporat melabur dgn nilai besar $20-50 bilion setiap minit, menjadikan forex sgt berbahaya utk didagangkan oleh pemain biasa seperti kita.  

     Namun begitu perkara yg berbeza berlaku jika robot tersebut digunakan untuk predict pergerakan harga emas atau komoditi.... Atau harga saham. 

    Nanti citer lagi...  Mata ngantok...  Nak tido jap...  😴😴😴

Malam td x lena td... Kul 4am baru lena. Hasil buy bitcoin pagi kelmarin berjaya dpt $100+. 

Mgkin nasib.  Mgkin saya semakin bagus.  

Snapshot bwh ni gmbr lama... Artikel ni saya simpan dlm draft since 2013. 😉😉




Popular Posts