Kepeningan yang Berakhir

Salam...

Petang semalam kami dah selamat hantar cousin aku, Amir ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Kota Bharu utk kembali pulang ke KL. 3 hari Am ada di Kelantan, seronok juga rasanya sebab rumah aku ni, selain isteri dan aku, dan kadang2 anak sedara datang bermain... jarang keluarga datang bermalam. al-maklum keluarga aku ramai di Johor dan keluarga isteri pula semuanya di sini. Orang Johor susah nak datang sini dan orang sini nak buat apa tidur kat rumah kami pulak sedangkan rumah diorang pun dekat2 sini je... baik balik ke rumah masing2 je ye dok?

Lepas mamai2 bangun pagi tadi, aku teringat akan algorithm testing yang aku lakukan pada hari Am datang tempoh hari. sebab antara banyak2 algorithm tu (kira-kira 12 algorithm), ada satu algorithm yang memang benar2 sesuai untuk trading emas dan membawa keuntungan. Justeru, pada hari Amir tiba di rumah aku tempoh hari, aku pun execute satu program bernama "abc" (bukan nama sebenar).  Pagi ni aku dengan malas meng 'on' kan laptop dan melihat hasilnya. Pada tanggapan aku macam biasalah... kalau bukan ini algorithm tersebut, aku akan terus test algorithm berikutnya... Bagaimanapun jangkaan aku meleset. Apa tidaknya, pembelian emas secara online tempoh hari telah menghasilkan USD1264.00. Hmm... menarik... sebab masa aku run algorithm ni tempoh hari, memang robot yang aku test ni terus masuk 'buy' status tanpa sempat aku mengira atau mengukur menggunakan analisis teknikal.

Begitulah ceritanya pagi ini. USD1246.00 tu kalau dalam RM didarab dengan 3.1 (nilai tukaran matawang USD) = RM3862.60. Hmm.... rasanya dah cukup sangat untuk aku simpan dalam ASB atau  Bank Rakyat.

Selamat berniaga Emas.



-Hakim-
7.07am



Popular Posts